Alle gidsen

Gids: Beginnersguide 5

Auteur: Nyohosud
Toegevoegd: 03-04-2010 20:45:53
Gewijzigd: 28-11-2010 19:34:33

Beginnersguide 5.

Vertaald door; Nyohosud

Tip: Lees eerst het Woordenboek door!

Rammen

Je hebt op z'n minst 10 rammen nodig om een level 20 muur naar level 19 te brengen en 219 rammen nodig om een level 20 muur naar lvl 0 te brengen in een onverdedigd dorp.

Verkenners

Als de aanvaller de helft verkenners als van de verdediger heeft, zijn de kansen dat de aanvaller zijn verkenners verliest 50%. Maar er zouden maar een paar verkenners overleven. Als de aanvaller hetzelfde aantal verkenners als da verdediger heeft, dan is de kans op overwinning bijna 100% en ongeveer 65% van de scouts overleven. De verdediger kan geen verkenners verliezen. Zolang er 1 verkenner terugkeert zal je een bericht ontvangen van het leger van je vijand. Als er op z'n minst 50% van de verkenners overleven, staat in het berichtje ook de grondstoffen aanwezig in het dorpje. Als 70% van je verkenners overleven en die zijn op z'n minst lvl2, krijg je ook info over de levels van de gebouwen. Als 90% van de verkenners overleven en die lvl3 zijn, zie je ook hoeveel troepen de verdediger buiten zijn dorp heeft. (als er geen techlevels zijn op je wereld, tellen alle verkenners als lvl3)

Moraal

Moraal is iets compleet verschillend. Als je iemand aanvalt van ongeveer jouw punten (of meer) zal het moraal van je troepen 100% zijn. Vecht je tegen iemand die veel minder punten heeft dan jou, zullen je moraal zwakker zijn. Een moraal van 50% betekent dat je troepen maar met 50% van hun kracht vechten. Je verliest dus meer troepen en de kans op verlies is groter.

Het moraal TIJDENS het gevecht telt, dus niet het moraal wanneer je de aanval verstuurde!

Geluk

Een rode staaf betekent ongeluk, een groene staaf betekent geluk. Het hoogste geluk is 25%, het laagste -25%. Dat betekent dus dat je troepen nog eens 25% sterker of zwakker (of er tussenin!) zullen vechten.

Verdediging

Wanneer je aangevallen wordt, moet je eerst de soort van de aanval bepalen. Dit kan berekend worden door 1 eenheid van je stad je vijand laten aanvallen. Klik gewoon niet op 'ok' bij het bevestigen van de aanval. Aan de snelheid kan je zien welke troepen het zijn (de traagste dan), een verkenner zal snel zijn, terwijl een edelman bitter traag is. Er zijn verschillende manieren om je te verdedigen:
  1. Dodgen: ondersteun met jouw troepen een naburig dorp, waardoor je geen verliezen lijdt.
  2. 3 2 1 verdediging: 3:2:1 verhouding speer/zwaard/boog
  3. Snipen: als je denkt dat je tegenstander je gaat edelen en je niet genoeg troepen hebt om zijn clears te weerstaan, zorg je dat er veel ondersteuning Dicht Tussen de eerste en tweede edelman komt, waardoor die sterft en meestal de volgende edelmannen ook.
  4. De muur: houdt je muur altijd op lvl20, de reden is best logisch.
  5. Als je gefarmd wordt: bouw je schuildplaats tot lvl 10 op. Bouw je muur op en bouw dan verdedigende troepen, als je weer aangevallen wordt ga je gewoon dodgen tot je genoeg troepen hebt om te verdedigen.

Aanval

  1. Fakes: Een fake kan in 2 manieren gebruikt worden. Om de soort van de echte aanval te verbergen als je maar 1 dorp aanvalt of om de tegenstander te laten denken dat er een edeltrein komt. Stuur gewoon 1 ram of katapult en je tegenstander zal in paniek raken.
  2. Edel aanval: Zorg altijd dat er 2 (of meer) clears maximum 1 seconde voor je edeltrein aankomt.
  3. Katapult aanval: Dit wordt gebruikt om een dorp te vernietigen. Zorg dat de katapulten met een sterk leger meegaan.
  • 5 Katapulten op de verzamelplaats
  • 5 Katapultenop het standbeeld
  • 10 Katapultenop de boerderij
  • 10 Katapultenop de kazerne
  • 10 Katapultenop de opslagplaats
Blijf dit doen tot de verdediger opgeeft of je zijn dorp compleet vernietigt hebt.

De driehoeks dorpsopbouw

Je Eerste Dorp.

Je eerste dorp zal een gemengd dorp zijn, dus zorg dat het een gebalanceerd dorp is, hier is een goed voorbeeld:
3000 Speervechters, 2500 Zwaardvechters, 4000 Bijlstrijders, 2000 Boogschutters, 1000 Verkenners, 2000 Lichte Cavalerie,  250 Bereden Boogschutter, 100 Zware Cavalerie, 150 Rammen, 50 Katapulten
Aanval

Dit dorp hoort dicht genoeg te liggen bij een defensief dorp, want het kan zich niet verdedigen. een goed voorbeeld:
5000 Bijlstrijders, 50 Verkenners, 2000 Lichtecavalerie, 100 Bereden Boogschutters, 300 Rammen en 100 katapulten.
Verdediging

zo'n dorp hoort altijd dicht bij een aanvalsdorp te liggen. Dit is een goed voorbeeld:
4000 speer, 4000 zwaard, 6000 boog, 50 verkenners, 1000 ZC

Dorpsopbouw

ten slotte nog een goede dorpsopbouw:
hoofdgebouw     20
kazerne         25
stal            20
werkplaats      10
adelshoeve      20
smederij        20
verzamelplaats 1
markt           15
houthakkers     30
leemgroeve      30
ijzermijn       30
boerderij       30
opslagplaats    30    
schuilplaats    0
muur            20



Dit was de guide. © Copyright Tribe Tool. Gemaakt door: Crrr Bron: http://wiki.tribalwars.net/wiki/Beginners_guide_Five